Vežbanje jača i mentalno zdravlje: Da, dizanje tegova pomaže u borbi protiv depresije

1
Foto: Profimedia

Kada se borite sa mentalnim problemima, bavljenje fizičkom aktivnošću je najčešće jedna od poslednjih stvari koja bi vam pala na pamet da biste se osećali bolje. Međutim, postoje dokazi da je upravo vežbanje izuzetno korisno za psihičko zdravlje ljudi.

Istraživanje sprovedeno ove godine, objavljeno u “JAMA Psychiatry”, pokazalo je da je fizička aktivnost efikasna strategija prevencije depresije. Još jedno istraživanje iz 2015. godine potvrdilo je da vežbanje može da bude korisno u lečenju blage do umerene depresije, jednako kao i antidepresivi i psihoterapija, prenosi N1.

“Poznato je da vežbanje unapređuje fiziološke i neurohemijske reakcije zbog kojih se ljudi osećaju dobro. Kada vežbate, mozak oslobađa endorfin, kao i dopamin i serotonin. Vrlo često su iste hemikalije deo antidepresiva”, kaže Nanet Mitri sa Instituta za sport, fizičko vaspitanje i zdravstvene nauke Univerziteta u Edinburgu.

Tu je i psihološka komponenta za vežbanje zbog koje se osećamo dobro, kaže Mitri.

“Kada vežbate, poboljšavate svoje samopouzdanje, savladavate nove zadatke i upoznajete nove ljude. Postoji sinergija pozitivnih stvari koja se dešava”, dodala je ona.

Takođe, kaže da ćete na putu imati problema i da to ne bi trebalo da vas obeshrabri.

“Fitnes nije linearan. Možete jedan dan ići na trčanje i osećati se dobro, a drugi dan se osećati potpuno suprotno od toga. Kako god, cilj je da povećate broj koraka koji pređete tokom jednog meseca i da na svaki taj korak budete ponosni. Započnite hodanjem po deset minuta dnevno i postepeno povećavajte. Sedam hiljada koraka dnevno je dobar cilj koji ćete na preporuku povećavati da 10.000 koraka dnevno”, rekla je Mitri.

Džermejn Džonson, još jedan fitnes trener koji često trenira klijente sa depresijom i anksioznošću, predlaže izbegavanje kardio vežbi. Umesto toga, on predlaže svim osobama koje vežbaju da isprobaju trening snage.

“Kardio vežbe mogu povećati rad srca i doprineti vašoj anksioznosti. To nije cilj. Trenirao sam ljude sa depresijom koji su rekli da je dizanje tegova napravilo veliki pomak u pozitivnom smeru”, rekao je Džonson.

1 KOMENTAR

Comments are closed.