Transformacija i redizajniranje poslovanja ključan faktor uspeha

    0

    Usled svih izazova sa kojima su se kompanije suočile u tekućoj godini, od izuzetne važnosti je dalje prilagođavanje novonastalim okolnostima, a samim tim i redizajniranje poslovanja, poruka je poslednjeg dananajveće regionalne Konferencije posvećene korporativnim inovacijama, koju je organizovao Centar za tehnološko preduzetništvo –  ICT Hub.  

    Finalni dan konferencije bio je posvećen načinima na koje kompanije mogu da se transformišu i organizuju interno, tako da probude preduzetnički duh među svojim zaposlenima i na taj način ih podstaknu da se oprobaju u drugačijim načinima rada, bez kojih nema ni inovacija.

    Izvršni direktor ICT Hub-a, Kosta Andrić, istakao je da je ono što smatra najvećim postignućem ovogodišnje konferencije činjenica da je okupila više od 300 ljudi, kako iz Srbije i zemalja u okruženju, tako i ostatka Evrope i sveta, sa kojima su govornici delili stvarne primere i praktična znanja, umesto teoriju i priče, koje su u stvarnosti neupotrebljive. “Imajući u vidu kompanije koje su bile partneri konferencije, kao i one odakle je dolazio veliki broj posetilaca, gotovo da nema indsutrije ili sektora koji nije bio zastupljen, što nam dodatno govori do koje mere su tržišni igrači ozbiljno shvatili situaciju u kojoj smo se svi mi našli u 2020. godini, ali i koliko su snalažljivi u tome da je iskoriste na najbolji mogući način, kako bi napredovali i pretvorili izazove u prilike“, dodao je Kosta.   

    Jedan od govornika poslednjeg dana konferencije, Tendayi Viki, partner u kompaniji Strategyzer, ocenio je da posedovanje adekvatnih inovacionih sposobnosti postaje sve važnije za kompanije koje su duže prisutne na tržištu. On je rekao da je kriza uzrokovana virusom COVID-19 pokazala koje kompanije nisu ojačale svoje „inovacione mišiće“, te da je pitanje za budućnost na koji način pomoći kompanijama da izgrade adekvatne sposobnosti za generisanje ideja koje će ih „lansirati“ napred. „Za kompanije širom sveta, uključujući one u državama poput Srbije, ovaj proces pripremanja za budućnost mora početi sa razumevanjem da je potrebno više od dobre ideje da se uspe sa inoviranjem. U mesecima pred nama, ostvarivanje uspeha biće rezultat stvaranja jakog inovacionog ekosistema zajedno sa podsticajima koji će osigurati da to uspe.“, zaključio je Viki.                                                                                                                                                   
    “U narednoj godini, umesto da traže načine da se vrate u normalu, kompanije bi trebalo da traže mogućnosti da svoju novostečenu agilnost i osećaj za inovacije pretvore u trajne načine rada. Brži projektni ciklusi, kraći strateški rokovi, rad sa bilo kog mesta, timovi koji sami upravljaju sobom, radikalna partnerstva i sve drugo što je već isprobano u 2020. godini i dobro je funkcionisalo, trebalo bi poboljšati i pretvoriti u uobičajeni način poslovanja. Samo to će nas sačuvati od neobičnih situacija koje mogu uslediti . Ukratko – nema boljeg vremena za redizajniranje poslovanja”, poručila je  Elina Zheleva, izvršni direktor kompanije launchlabs Sofia.

    Ekaterina Petrova, generalni direktor GenerationS korporativnog akceleratora, istakla je da je u trenutnoj situaciji od presudne važnosti ne zaustaviti inovacije i nastaviti sa razvijanjem programa koji se odnose na komunikaciju sa startapima. Dodala je da će se po završetku izazovnog perioda sa kojim se ceo svet suočava, jasno videti koje kompanije i dalje dobro posluju, a to su, prema njenom mišljenju, sve one koje aktivno nastavljaju saradnju sa startap kompanijama, primenjujući tako niz novih revolucionarnih tehnologija koje im pomažu da podignu nivo konkurentnosti.  

    Pored navedenih, tokom završnog dana konferencije svoja iskustva su podelili i predstavnici kompanija Roche u Bugarskoj, Visa, Luman, Assert International, Mercator-S, Swisscom Kickbox, Innov8rs, Digital IQ i Agilcon. Konferencija posvećena korporativnim inovacijama,održana je treću godinu za redom pod sloganom „Inovate now. Be tommorow.“, sa ciljem da ukaže na spremnost da se prihvati  “nova normalnost”, ali i razume do koje mere budućnost poslovanja zavisi od naših neprekidnih napora da se prilagođavamo neizvesnosti u današnjem poslovnom svetu i pronađemo način da napredujemo.