Prodaja proizvoda iz zemalja Centralne i Istočne Evrope uoči Kineske nove godine

0
Fotografije: CRI

Bliži nam se najsvečaniji praznik u Kini – Prolećni festival ili Kineska nova godina. Sve više Kineza odlučuje se na kupovinu novogodišnjih poklona preko interneta sa svog telefona ili računara.

Tokom večeri 8. februara, 20 miliona Kineza je kupilo proizvode iz Poljske, Grčke, Bugarske, Mađarske, Litvanije i drugih zemalja CIE-a u vrednosti od 37 miliona juana, odnosno 5,69 miliona dolara za tri sata kupovine, preneo je Kineski međunarodni radio na srpskom.

Reč je o događaju koji ima humanitarni karakter i koji je organizovan povodom predstojećeg samita lidera Kine i CIE-a. Nedavno su Kina i EU završile pregovore o sporazumu o ulaganju između Kine i EU prema zakazanom rasporedu, a početkom ove godine na snagu je stupio Sporazum o geografskim oznakama između Kine i EU. Kineski potrošači su radoznali i puni očekivanja od evropskih proizvoda. Najpoznatija kineska influenserka Vei Ja, voditelji iz Kineske medijske grupe Čen Veihung i Li Sisjuansu su od osam sati uveče nudili publici robu iz zemalja CIE-a i pričali o istoriji i kulturi tih zemalja.

Toner od Bugarske ruže, Kores kozmetika iz Grčke, Tokajsko vino iz Mađarske, Ulje divlje ruže poljskog brenda Bielenda su neki od proizvoda koji su prodavani u okviru ovog događaja.

„Tri, dva, jedan, pratite vezu!“ Čim je glas Vei Ja utihnuo, poljske ovsene kaše koje su upravo stavljene na police odmah su nestale. To je iznenadilo Zuzannu Gutkovsku, predstavnicu pekinške kancelarije Poljske turističke uprave, koja je prvi put učestvovala u prenosu prodaje uživo.

Kupci u Kini su se tokom kupovine upoznavali i sa kulturom zemalja Centralne i Istočne Evrope, pa su tako na primer neki od njih tokom ovog događaja saznali da je Frederik Šopen Poljak, dok je bilo i onih koji su se divili pesmama Šandora Petefija.

Uoči održavanja prodaje uživo grčki ambasador u Kini Georgios Iliopulos je u intervjuu za Kinesku medijsku grupu (KMG) rekao da je, otkad se Grčka pridružila mehanizmu saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, grčki izvoz u Kinu pokazao značajan trend rasta. On očekuje da će još više robe visokog kvaliteta iz Grčke ići put Kine preko novih kanala e-trgovine, kao što je prodaja robe u programu uživo.

Ovaj događaj pokrenula je KMG, jedna od najuticajnijih kineskih medijskih organizacija.

Kineski predsednik Si Đinping predsedavati Samitom lidera Kine i CIE u Pekingu 9. februara i da će održati glavni govor.

Samit inicira Kina, a lideri ili predstavnici visokog nivoa zemalja Centralne i Istočne Evrope i predstavnici posmatrača za saradnju Kine i CIEZ biće pozvani da prisustvuju. Samit će biti održan u onlajn formatu.