Nevena Stefanović, direktorka HR, Telenor: Zahvaljujući kulturi poverenja i fleksibilnosti, Telenor se lako prilagodio novom načinu rada

    0

    U kakvoj situaciji vas je zateklo proglašenje vanrednog stanja i kako je izgledalo primarno prilagođavanje na nove uslove poslovanja?

    Nedeljama pre nego što je u Srbiji zabeležen prvi slučaj, uspostavili smo radni tim, pratili razvoj situacije globalno i uveli mere za zaštitu zaposlenih. Tada su to bile mere zabrane putovanja u područja visokog rizika, smanjen obim sastanaka, pojačana dezinfekcija prostora i higijena. Podsećali smo ljude, češće nego obično, da je važno da se odgovorno ponašaju, da na primer ostanu kod kuće ako se ne osećaju dobro. Zatim smo uveli smene i organizovali rad tako da tokom jedne radne nedelje pola zaposlenih radi od kuće. U trenutku beleženja prvog slučaja u Srbiji i uvođenja vanrednog stanja već smo bili spremni da posao u potpunosti bude obavljan od kuće. Od tog trenutka najveći deo kompanije je i počeo da radi od kuće, uključujući i kol-centar.

    Naravno, neke poslove nije moguće obavljati iz daljine. Rad u prodavnicama se nastavio gde god je to bilo moguće. I inženjeri su bili na terenu da bi mreža besprekorno funkcionisala 24/7. U ovim slučajevima, uvodili smo dodatne mere koje su pojačavale bezbednost i zaposlenih i korisnika.

    Nama su ljudi najveći prioritet. I naši zaposleni, i naši korisnici, i partneri. To nije floskula. Prvo što smo ponovili ljudima je upravo to: naše i zdravlje naših porodica su najvažniji. Mi i u normalnim okolnostima podržavamo rad od kuće i povećanu fleksibilnost kako bi ljudi mogli svoje živote da organizuju na način koji im najviše prija i puni ih energijom. Sada smo to samo dodatno istakli. Već imamo i uspešno koristimo alate za online kolaboraciju, imamo jaku kulturu poverenja, odgovornosti i angažovanosti, i zato smo zaista bez većih problema prešli na jedan novi način rada.

    Kako ste u kritičnom trenutku zaštitili svoje radnike i kako će izgledati tranzicioni period iz vanrednog u normalno stanje za zaposlene u Telenoru?

    U ovome smo svi zajedno. Jedini dobar način da ovu situaciju savladamo je zapravo isti kao i za svaku drugu situaciju u životu: da budemo ljudi. Ponoviću još jednom: kad kažemo da su nam ljudi najvažniji, mi to stvarno mislimo. Nikome nije smanjena plata. Niko nije dobio otkaz. Naprotiv. Posebno vodimo računa o roditeljima, rizičnim grupama, kao i svima koji žive u rizičnom okruženju.

    Poslali smo zaposlenima na kućne adrese maske i sredstva za dezinfekciju, da imaju ako im zatreba. Nekoliko puta dnevno ažuriraju se preporuke i mere za zaposlene, koje se donose na osnovu onih koje su postavile Vlada i zdravstvene organizacije. Obezbeđena je i psihološka podrška, proširena LinkedIn platforma za učenje, pokrenuta je serija globalnih vebinara i živih internih i eksternih onlajn događaja.

    Svake nedelje kroz set pitanja pratimo kako se zaposleni osećaju, naročito u kontekstu trenutne krize, rada od kuće, saradnje, načina na koji kompanija upravlja krizom, povratkom u kancelariju. Time se vodimo kada donosimo odluke. Otvoreni smo u komunikaciji, i pričamo o svemu što se dešava u organizaciji i daljim planovima.

    Na početku, svi smo postali svesni da su naši servisi u kriznim vremenima od vitalne važnosti da bi društvo nastavilo da funkcioniše, putem telefona, poruka, interneta… Zbog toga smo dali sve od sebe da obezbedimo povezanost za korisnike, ali i hitne službe, organizacije, zdravstvene i vladine radnike. Sada, kad se sve polako vraća u normalu, i mi se pripremamo za to. Zasada, prodavnice su nam otvorene uz svu primenu mera. Imamo i planove u fazama za vraćanje na posao u drugim delovima kompanije, ali ne žurimo.

    Imate li pređašnje iskustvo sa radom od kuće? Kako se taj način rada pokazao tokom vanrednog stanja i imate li plan da rad od kuće bude zastupljeniji ubuduće?

    Što se povratka u neku novu normalu tiče, za početak, od ponedeljka 11. maja, startovala je prva faza u kojoj zaposleni mogu, samo ako žele, da rade iz kancelarije. Napravili smo pažljivo pravila ponašanja i korišćenja prostora, tako da se obezbedi propisano rastojanje i primena svih ostalih mera zaštite.

    Naredne faze ćemo prilagoditi epidemiološkoj situaciji u tom trenutku, i kao i uvek pratiti mišljenja stručnih tela. Najvažnije je da naglasimo da je ova faza samo za zaposlene koji žele da rade iz kancelarije. I dalje je preporučen rad od kuće, tako da će najveći broj zaposlenih tako i raditi. Kako ide leto, nadamo se da će to biti i iz vikendica ili neke lepe prirode. Svima će prijati dobra kombinacija angažovanja, opuštanja i druženja.

    Tokom krize smo još jednom dobili potvrdu da smo kompanija sa kulturom poverenja, odgovornosti, angažovanosti i solidarnosti. Mnogo smo naučili i sada ćemo zajedno videti koji su najbolji načini rada, koji će omogućiti, u normalnim okolnostima, kvalitetniji i ispunjeniji život, i poslovni i privatni.

    Kao što smo i rekli, već imamo kulturu koja omogućava i primenjuje fleksibilnost. Samo kao jedan od primera navodim da smo i do sada imali pravilo da svaki zaposleni može pet dana mesečno da radi od kuće. I nastavićemo da idemo u tom smeru.