Kako poslodavac postaje oslonac svojim zaposlenima

    0
    Irena Tešić, rukovodilac sektora Personal HR kompanije Lidl Srbija. Fotografija: Promo

    Godina za nama postavila je neslućene izazove pred kompanije, na globalnom i domaćem tržištu. Dok su se poslodavci trudili da očuvaju poslovne rezultate, od njih se očekivalo da pruže punu podršku zaposlenima i potrošačima.

    “Pravi strateški pristup liderskog tima je samo polovina uspeha u upravljanju krizom, jer on u jednakoj meri zavisi od motivisanosti i posvećenosti zaposlenih kada je najteže”, ističe Irena Tešić, rukovodilac sektora Personal HR kompanije Lidl Srbija.

    Ova godina potvrdila je da na potpunu podršku zaposlenih mogu računati samo oni poslodavci kojima su ljudi uvek na prvom mestu, u svim okolnostima, a kompanija Lidl je jedan od najboljih primera za to. Odranije svrstan među najpoželjnije poslodavce na tržištu Srbije, zbog različitih beneficija za zaposlene i podrške razvoju biznisa malih privrednika sa kojima je ostvario saradnju, Lidl je takvu reputaciju učvrstio u ovoj godini:

    “Možda najveći izazov za nas bio je da uz prioritizaciju zdravlja i bezbednosti, očuvamo timski duh i optimizam u godini u kojoj je to bilo vrlo izazovno. Ponosna sam na sve članove Lidl tima širom Srbije koji su zaslužni što smo u tome uspeli, kao i na činjenicu da i ovu godinu zaokružujemo odličnim poslovnim rezultatima – proširili smo domete poslovanja, otvorili devet novih prodavnica, a našem sjajnom timu pridružilo se i još više od 1000 novih kolega”, ističe Irena Tešić.

    Kako bi svakom zaposlenom zahvalio na doprinosu zarad ostvarenja zajedničkih ciljeva vodeći našu kompaniju ka uspehu u ovim izazovnim okolnostima, Lidl je pokrenuo kampanju “Stvarno važni” i posvetio je svojim zaposlenima.

    “Prethodni period nas je podstakao da nađemo nove načine da osnažimo, motivišemo naše zaposlene i budemo tu za njih u svakom trenutku. S tim ciljem smo aktivno koristili i internu aplikaciju “We are Lidl”, na kojoj smo razmenjivali sve važne informacije, ali i reči podrške i ohrabrenja”, kaže Irena Tešić.

    Iako nije bilo jednostavno odgovoriti na složene potrebe i svog tima i šire zajednice, liderski tim Lidla je u 2020. godini donosio odluke za primer, što potvrđuje i stečeno priznanje Izvrsnost u izazovima, koje dodeljuje konsultantska kuća SELECTIO.

    “Smatram da je snažan i pozitivan timski duh, koji odlikuje međusobne odnose naših zaposlenih i koji se u kriznom vremenu pokazao esencijalno važnim za stabilnost poslovanja, zapravo odraz ukupnog i kontinuiranog odnosa kompanije Lidl kao poslodavca prema svojim zaposlenima, i da bilo kakve okolnosti ne bi bile valjan izgovor da se taj odnos promeni. Zato smo vrlo ponosni i zahvalni na tome što je kompanija SELECTIO, koja je specijalizovana za rad u oblasti ljudskih resursa, prepoznala vrednosti koje negujemo u kompaniji Lidl Srbija i na osnovu toga dodelila nam ovogodišnje priznanje Izvrsnost u izazovima”, dodala je Irena Tešić.

    Osim reorganizacijom rada, transparentnom komunikacijom prema zaposlenima i uspostavljenim novim internim kanalima komunikacije, Lidl je u toku pandemije pokazao odgovornost i humanitarnim delovanjem prema najugroženijim grupama u društvu. Zaposleni su učestvovali u pripremi 10 tona hrane koja je iz Lidl prodavnica upućena Crvenom krstu.

    Humanitarna akcija je dodatno osnažila naš timski duh i solidarnost, ali je i drugim kompanijama na domaćem tržištu dat primer društveno odgovornog ponašanja, koje je, kako ističe Irena Tešić, “uvek poželjan model poslovanja, a u ovakvim okolnostima, jedini način prevazilaženja društvene krize”.

    Za kraj godine, kompanija Lidl je donela odluku da sredstva namenjena za tradicionalne novogodišnje proslave za zaposlene donira u humanitarne svrhe, uključivši i svoje zaposlene u ovo humanitarno darivanje, i to u ukupnom iznosu od 5.000.000 dinara. Zaposleni u Lidl prodavnicama, iz svih gradova širom Srbije, izabrali su pojedince ili institucije kojima će njihova kompanija donirati novac. Oni su imali priliku da odaberu pojedince, lokalne ustanove ili fondove kojima žele da pomognu, pa su sredstva namenili za lečenje 15 osoba registrovanih preko fondacije “Budi human”, kao i za pomoć ustanovama specijalizovanim za rad sa nezbrinutom decom i mališanima ometenim u razvoju – od Subotice, preko Sombora, Beograda, Loznice, do Niša.

    Za kraj je Irena Tešić istakla: “Kad kažemo da Lidl čine ljudi, mi to zaista mislimo i osećamo.”

    Briga o zaposlenima prioritet oduvek

    Mogućnost rada od kuće za radna mesta na kojima je to moguće, privatno zdravstveno osiguranje za zaposlene, isplata svakog minuta provedenog na poslu i obezbeđeni uslovi za profesionalno usavršavanje, samo su neke od beneficija koje su zaposleni u Lidlu uživali odranije. Tokom pandemije su ovi mehanizmi podrške dodatno ojačani, kako bi se zaposleni osećali sigurno i motivisano.