ERP sistemi smanjuju troškove, ubrzavaju procese, poboljšavaju naplate

    Intervju: Petar Miljković, CEO kompanije GoPro

    0
    Foto: Promo

    Kako biste opisali ko je GoPro i šta su ciljevi kompanije?

    GoPro je kompanija koja je sad već dvanaestu godinu prisutna na tržištu kao sertifikovani partner kompanije Majkrosoft za implementaciju ERP sistema. U suštini, Majkrosoft ima poverenja da ćemo njihove ERP sisteme – rešenje za vođenje poslovanja – obezbediti našim klijentima i omogućiti im da ih uspešno koriste. U poslovanju se vodimo našim zajedničkim vrednostima, a to je na prvom mestu zadovoljstvo naših zaposlenih, a zatim i zadovoljstvo naših klijenata. Verujemo da zadovoljni zaposleni prave zadovoljne klijente. To je izuzetno važno, kako bi nas oni dalje preporučili svojim saradnicima. Najveći deo novih poslova dobijamo upravo preko preporuke zadovoljnih klijenata.

    Pomenuli ste implementaciju rešenja iz familije “Microsoft Dynamics 365 Business Central” i ERP sisteme. Šta to konkretno znači?

    ERP (Enterprise Resource Planning) predstavlja planiranje resursa čitave kompanije, dok je “Microsoft Dynamics 365 BC” zapravo rešenje koje mi implementiramo. U pitanju je ribrendirani nastavak poznate i najzastupljenije verzije ERP rešenja za firme od strane kompanije Majkrosoft, ranije poznatog kao Navision i NAV. Kompanija je dodavanjem “365” poslala poruku da je sistem dostupan 365 dana u godini i da softveru možete da pristupite bilo gde u svetu. Inovirano rešenje koje je okrenuto firmama. Dodatno je poboljšana integracija sa drugim alatima kompanije Majkrosoft.

    Šta u praksi znači implementacija sistema i ko je sve uključen u projekat?

    To je proces koji podrazumeva dogovore sa klijentima o njihovim potrebama i zajedničko istraživanje njihovih potreba, nakon čega mi podešavamo rešenje tako da i odgovara njihovim poslovnim potrebama. Implementacija predstavlja vrstu pakovanja ERP rešenja tako da bude podešeno baš za konkretnog klijenta i da odgovara njegovim poslovnim procesima. U najkraćem, slušamo klijenta, razumemo koje su potrebe i podešavamo rešenje tako da omogući te potrebe.

    Šta predstavlja najznačajnija tačku u čitavom procesu implementacije sistema?

    Sam početak – dijagnoza i analiza. Klijenti bi trebalo da budu otvoreni i da nam objasne šta žele da postignu sada i u budućnosti, što znači da moramo da dobijemo njihovo poverenje. Kada tu imamo razumevanje, koristimo proverene metodologije koje klijenta i nas vode kroz čitav proces i saradnju.

    Nedavno ste ostvarili saradnju sa multinacionalnom kompanijom Tojo tajers. Kako je došlo do saradnje i postoji li neka specifičnost kada je reč o ovom projektu?

    Na osnovu najboljeg razumevanja klijentovih potreba i preporuke. Verujem da je u celom projektu pomoglo to što je način na koji radimo vrlo predvidiv i ponovljiv. U konkretnom slučaju, izuzetno nam je drago što nam je tako renomirana kuća, Tojo tajers, poklonila poverenje. Drugo, što je projekat doslovno prošao perfektno. Bez ijedne greške, što je inače normalno u našem poslu jer se potencijalni novi zahtevi jave tek kada počne da se koristi sistem, zbog čega postoji probni period testiranja. U konkretnom slučaju smo imali nula pitanja i zahteva. Kvalitetno je sproveden inicijalni zahtev, kao i uvođenje čitavog rešenja i klijent je dobio sistem koji od prvog minuta radi bez ikakve greške. Sproveli smo projekat za primer, u kratkom roku. Zato je za uvođenje ERP rešenja neophodno učešće obe strane. Ujedno, to je i specifičnost konkretne saradnje. Sve je vrlo jasno precizirano.

    U čemu je najveća vrednost za klijenta?

    Postoji merljiva kategorija, što znači da klijenti nakon uvođenja ERP rešenja smanje troškove, ubrzaju procese, poboljšaju naplate i zarade više. Takođe, postoji nemerljiva stvar, a to je da klijenti potpuno mogu da nam veruju da ćemo uvek predložiti ono što je u njihovom najboljem interesu. Čak i u situaciji da ne zaradimo, ukoliko vidimo da je neki predlog u najboljem interesu klijenta, mi ćemo ga predložiti. Želimo da klijenti dugo sarađuju sa nama, a to nije moguće bez poverenja i partnerskog odnosa. To znači da predlozi moraju biti fer, za benefit klijenta. Poverenje se gradi i dokazuje, a mi tražimo priliku da to i pokažemo.