Digitalno prisustvo malih i mikro preduzeća: Predstavljamo 12 lokalnih biznisa i zašto je način prodaje važan

    0
    Ilustracija i fotografije: Visa/Promo/Privatna arhiva

    Izazovi koje je donela pandemija, promene potrošačkih navika i sve veća potreba za online prisustvom, menjaju način poslovanja u pravcu digitalizacije. Priliku da načine prvi korak ili nastave sigurno na putu digitalne transformacije dobilo je 12 malih i mikro preduzeća u okviru edukativnog programa #HowYouSellMatters, kompanije Visa i ICT Hub-a. Ideja programa je pružanje podrške MSP u prevazilaženju posledica koje je ovaj sektor pretrpeo prošle godine. Tokom pohađanja programa, učesnici su dobili savete kako da poboljšaju sadržaj na sajtu, unaprede svoju vidljivost i, postave online shop. Osim toga, kompanija Visa sa svojim partnerima će na osnovu potreba učesnika pomoći sa izradom ili doradom sajtova i integracijom plaćanja. U nastavku pročitajte po čemu se baš ovi odabrani biznisi izdvajaju i kako teče njihov proces digitalizacije.

    ArchiPlay

    https://archiplay.rs/

    ArchiPlay je kompanija koja se bavi proizvodnjom igračaka za učenje i razvoj kroz igru. 

    Godinama smo vodili edukativne programe za decu na temu arhitekture i prostora, nakon kojih su i deca i roditelji želeli da nabave alate sa kojima smo radili na radionicama. Tako je nastao ArchiPlay. Sajt koji imamo od 2017. doprineo je da postanemo komercijalno vidljivi. Osim primene znanja stečenih kroz HYSM program, koja podrazumevaju pojednostavljenje načina kupovine, redizajn sajta i instaliranje kartičnog plaćanja, planiramo da unapredimo sadržaj sajta i na taj način povećamo bazu posetilaca“, istakla je Biljana Branković, arhitekta i jedna od vlasnika ovog preduzeća. 

    Floki Toys

    https://www.flokitoys.com/

    Iz ideje o zdravom odrastanju nastao je domaći brend Floki Toys. To su drvene, ručno napravljene guralice za decu, stariju od deset meseci. 

    Floki je ostvarenje naše želje da sinu napravimo nešto što će biti više od igračke, više od igre i više od zabave. Kako smo oboje dizajneri, naše iskustvo smo pretočili u ovaj proizvod i poželeli smo da ga što više dece upozna, tako se biznis razvio prirodno. Brzo smo uvideli koliko je digitalni marketing važan, budući da je naša ciljna grupa sve više online. Voleli bismo da naš sajt služi i za kupovinu proizvoda, da ima bolju vidljivost na pretraživačima, kako bi potrošači u većem broju saznali za naše proizvode“, istakla je Ana Cvetković, zahvaljujući se kompaniji Visa i ICT Hub-u na prilici da učestvuje u programu. 

    LavoCare

    http://www.lavocare.com/

    Fintech LavoCare vrši usluge pranja, nege i održavanja vozila na revolucionaran, nestandardan i ekološki način.

    Uz Lavo mobilnu aplikaciju (koja je dostupna i na ANDROID i iOS verzijama), omogućili smo svima da u vreme koje oni odaberu, i na lokaciji koju oni žele, dobiju besprekornu uslugu pranja automobila. Lavo dolazi kod Vas. Osim uštede vremena, prednost Lavo usluge je što je ona ekološka i obavlja se bez upotrebe vode“, objasnile su vlasnice ovog fintech-a Marija Spasić i Ivana Došljak.

    JelenaConsult

    jelenaconsult.com

    JelenaCONSULT je centar za sistemsko-psihodinamski profesionalni razvoj koji pruža konsalting usluge organizacijama i liderima u cilju dubljeg razumevanja poslovne dinamike.

    „Klijenti za nas kažu da smo kao psihoterapeuti za biznis. Naše usluge proizvode terapijski efekat – ne samo za izazove sa kojima se klijent suočava na poslu, već i one koji se odražavaju na druge sfere života. Na putu našeg preobražaja ka digitalnom poslovanju, uvele smo onlajn plaćanje, pojačale komunikaciju i automatizovale proces zakazivanja“, istakle su dve Jelene, osnivačice JelenaCONSULT.

    JJ losion

    jjlosion.rs

    JJ losion je prirodna kozmetika izrađena po unikatnoj recepturi, namenjena za negu problematične kože lica. 

    U porodici smo imali više diplomiranih farmaceuta koji su pisali recepture raznih kozmetičkih proizvoda. Naša prabaka Jelena Jorgović, kao i njena unuka Jelena Jorgović koja se u oblasti kozmetikologije obrazovala po celom svetu, izdvojile su nekoliko delotvornih recepata. Tokom pandemije napravili smo online shop na sajtu, što je dovelo do toga da radnike oslobodimo rutinskih poslova prijema porudžbina, a ujedno otvorilo mogućnost da se vodi loyalty program za verne kupce“, objasnila je Natalija Jorgović, koja vodi firmu JJ Losion. 

    Froncla

    froncla.rs

    Froncla je tekstilno preduzeće koje se izdvaja po svojim prirodnim, mekanim i pamučnim materijalima.

     „Froncla raste iz našeg dvorišta i iz crteža na papiru. Izdvaja nas mekoća odeće, estetika, komunikacija i porodica koja stoji iza svakog komadića pamuka koji je sašila. Nastojimo da naši proizvodi budu što vidljiviji na internetu, jer smo uvideli njegov značaj i mogućnosti da dopremo do potencijalnih potrošača. Bez online prodavnice koju imamo od samog početka, ne možemo da zamislimo poslovanje“, istakao je preduzetnik i vlasnik Froncle Nikola Lazarević. 

    Urban Hug

    urbanhug.com

    Urban Hug je preuzeće koje se bavi proizvodnjom tekstila.

    Urban Hug proizvodi nisu fokusirani na tzv. brzu modu. Pravimo mali broj kolekcija, do pet komada po modelu. Neophodnost permanentnog održavanja online platformi kao neprikosnovenog alata, smatramo izuzetno bitnim. Zbog toga nastojimo da iskoristimo ključne uvide HYSM edukacije o tome kako redizajnirati sajt, omogućiti online kupovinu, uskladiti društvene mreže, primeniti smernice za kopirajting, uskladiti periodiku objavljivanja“, istakla je Sonja Hadži Nešić. 

    Puerra

    puerra.rs

    Puerra je firma koja se bavi proizvodnjom posteljina.

    Puerra je nastala nakon jedne duže potrage za idealnom posteljinom. To nas je navelo da počnemo da dizajniramo i pravimo unikatne i personalizovane posteljine, a posle dve godine otvorile smo radionicu, napravile sajt i Puerra je prerasla u stvaran biznis. Online poslovanje nameravamo da unapredimo kroz SEO optimizaciju i poboljšanje sajta. HYSM program nam omogućava da automatizujemo proces, predstavimo sve proizvode i njihove karakteristike, pojednostavimo proces naručivanja i smanjimo administraciju“, smatra Anja Kostić Zobenica, jedna od osnivača firme Puerra. 

    Mindfulness program

    draleksandramaric.com

    Dr Aleksandra Marić kreirala je tzv. Mindfulness program koji podrazumeva učenje svesnosti i kako živeti ovde i sada.

    Mindfulness obuhvata metode samopomoći koje doprinose lakšem održavanju fokusa i pažnje, daju jasnoću mislima, i omogućavaju prihvatanje svega što se dešava bez samoosuđivanja. Pandemija je ubrzala prelazak na online poslovanje, tako da planiram da ovaj program učinim dostupnim i online, a srećna sam što će mi Visa i ICT Hub u tome pomoći“, istakla je Aleksandra.

    Smart School Zrenjanin

    https://www.facebook.com/Smart.School.edu.rs/?ref=page_internal

    Smart School Zrenjanin je centar za edukaciju osnovaca i srednjoškolaca u oblasti matematike. 

    „Kao najbitniju novinu u okviru digitalizacije poslovanja istakli bismo formiranje online platforme pomoću koje ćemo realizovati svoje usluge. Digitalizacija usluga je nešto što je definitivno postalo novo normalno, ali i put kojim će se ova oblast preduzetništva u budućnosti u potpunosti razvijati“, smatra Biljana Manić, direktor te škole. 

    Parče

    http://naruci.parce.rs/

    Parče je firma koja na pekarskom tržištu nudi nov proizvod u segmentu pita.   

    „Usled novih prilika i povećanja broja narudžbina i dostave hrane, ostvarili smo dobre rezultate, budući da je naš online kanal prodaje doživeo izuzetan skok u odnosu na 2019. godinu. S obzirom na to da već posedujemo opciju online naručivanja, kao glavni pravac svog razvoja vidimo uvođenje online naplate“, smatra Biljana Radeka, suosnivačica firme Parče.

    Modlica

    modlica.com

    Modlica je kompanija koja proizvodi 3D šablone za kolače. „Modlice su nastale na osnovu ideje da uposlimo naš 3D štampač. Modlice koriste žene koje se bave izradom slatkiša, ali imaju i širu primenu. Koriste se za izradu sapuna, nakita, testenina, suvenira. Svesna moći internet marketinga, htela sam da Modlica čim pre dobije svoje mesto na internetu i online prodavnicu. Tržište smo razvijali i kroz Facebook grupu Modličarenje, gde su se okupili svi oni koji se bave izradom medenjaka uz pomoć modlica. Mi smo detaljno „pretresli“ naš sajt tokom HYSM programa, i unapredili ga, ali tu ne stajemo. Proces je neprekidan“, smatra Marina Carević.