Digitalna transformacija, studija slučaja: Kako to radi “Starbucks”

Kako bi osigurala svoj dalji rast i zadržala lidersku poziciju, ta kompanija je pre deset godina započela svoj program digitalne transformacije. Devet odsto svih porudžbina i 30 odsto plaćanja porudžbina obavlja se preko mobilne aplikacije Starbucks Piše: Aleksandar Vučković, FEFA

0
Foto: Profimedia

Sa preko 24.000 prodajnih mesta i milionima gostiju svakog dana Starbucks je zasigurno svetski lider među kafeterijama.

Kako bi osigurala svoj dalji rast i zadržala lidersku poziciju, ta kompanija je pre deset godina započela svoj program digitalne transformacije. Starbucks program Digital Flywheel usmeren je na četiri oblasti: plaćanje, naručivanje, nagrade i personalizacija. Devet odsto svih porudžbina i 30 odsto plaćanja porudžbina obavlja se preko mobilne aplikacije Starbucks. (Primera radi, samo 5,5 odsto plaćanja za Apple proizvode i usluge odvija se putem kompanijine aplikacije Apple Pay).

Takođe, Starbucks je svojim programom lojalnosti u okviru mobilne aplikacije uspeo da poveća prihod po korisniku.

Naime, članovima ovog programa, koji čine oko 18 odsto ukupnog broja korisnika, na raspolaganju je mogućnost osvajanja nagradnih bodova. Takođe, aplikacija im nudi mogućnost naručivanja dodatnih ili skupljih proizvoda na osnovu ranije iskazanih preferencija pri naručivanju.

Na ovaj način, porast prihoda po korisniku, koji inače postoji na nivou čitave kompanije, duplo je veći među članovima programa lojalnosti nego kod uobičajenih korisnika.

*Tekst iz Digital Business Review – poklon magazin koji se dobija uz novogodišnji dvobroj Nedeljnika